تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/02/20 - 23:38
کد خبر: 469835

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

زمان برگزاری برخی آزمون‌های وزارت بهداشت تغییر کرد / داوطلبان کنکور نگران نباشند

 زمان برگزاری برخی آزمون‌های وزارت بهداشت تغییر کرد / داوطلبان کنکور نگران نباشند

در بسته خبری امروز به بررسی داوطلبان کنکور نگران نباشند و زمان برگزاری برخی آزمون‌های وزارت بهداشت تغییر کرد و تمدید مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تا ۲۱ اردیبهشت و دیگر موضوعات که به مرور آنها میپردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»در بسته خبری امروز به بررسی داوطلبان کنکور نگران نباشند و  زمان برگزاری برخی آزمون‌های وزارت بهداشت تغییر کرد و تمدید مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تا ۲۱ اردیبهشت و دیگر موضوعات که به مرور آنها میپردازیم.

تمدید مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تا ۲۱ اردیبهشت

به نقل از دانشگاه پیام نور،دانشگاه پیام نور مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان این دانشگاه را تا ۲۱ اردیبهشت تمدید کرد.(جزئیات بیشتر)

داوطلبان کنکور نگران نباشند/ کنکور براساس مصوبه شورا اجرا می شود

 حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به تصویب طرح اصلاح قانون کنکور در کمیسیون آموزش و اجرای آن از سال ۱۴۰۳ گفت: بحثی که در کمیسیون آموزش مجلس مطرح شده است، پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس است که البته حق دارند نظر بدهند، قطعاً ما نباید جلوی آزادی بیان نمایندگان را بگیریم.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس حتماً نخبگانی هستند که به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک می کنند ولی این مصوبه در حد همین کمیسیون آموزش عالی مجلس مطرح شده است، قطعاً این موضوع به صحن نمی رود چون برخلاف اصل ۵۷ قانون اساسی است.(جزئیات بیشتر)

 زمان برگزاری برخی آزمون‌های وزارت بهداشت تغییر کرد

با اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، زمان برگزاری برخی از آزمون‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییر کرد.

پس از انتشار جدول آزمون‌های سال ۱۴۰۲ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی در اسفند ماه سال گذشته، تقویم جدید آزمون‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از سوی مرکز سنجش پزشکی منتشر شده، نشان می‌دهد تاریخ برگزاری برخی از آزمون‌های وزارت بهداشت تغییر کرده است.

بر اساس تغییرات اعمال شده، پانزدهمین دوره آزمون «غربالگری  المپیاد علمی دانشجویان علوم‌پزشکی کشور» در  آخرین روز از تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود. پیش از این اعلام شده بود، آزمون غربالگری  المپیاد علمی دانشجویان علوم‌پزشکی کشور در روز پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ماه برگزار خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

آغاز اجرای اعتباربخشی موسسه ای در گروه علوم پزشکی

 دکتر ابوالفضل باقری فرد امروز در نشست منطقه ای اعتبار بخشی آموزش پزشکی با حضور ریاست فدراسیون جهانی آموزش پزشکی و نمایندگان کشورهای خاورمیانه در مرکز همایش های مرکز قلب شهید رجایی افزود: در حال حاضر ۶۹ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی، ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار دانشجو و ۲۲ هزار عضو هیات علمی در گروه علوم پزشکی داریم.

وی خاطرنشان کرد: تضمین کیفیت آموزش مستلزم توجه به سیستم ها و نظام های اعتباربخشی است. تضمین کیفیت یک پروسه است و در طول آموزش بکار گرفته می شود.(جزئیات بیشتر)

دانشجویان کارشناسی‌ برای ادامه تحصیل شریف را انتخاب نمی کنند

ظهر روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آیین تکریم و معارفه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در محل سالن همایش استاد ربیعی برگزار شد.

رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف، دکتر سعادت فومنی معاون سابق آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه را شخصیتی علمی و جدی در کار دانست و افزود : پذیرش مسئولیت توسط دکتر سعادت بی‌درنگ بود. پاییز ۱۴۰۱ با معاونت ایشان مصادف بود. در آن زمان مشکلاتی که استمرار آموزش حضوری در دانشگاه داشت با مسئولیت ایشان و علی‌رغم زحماتی که از جهات مختلف داشتند با موفقیت از پس آموزش حضوری دانشگاه در این دوران برآمدند .(جزئیات بیشتر)

دلیل آتش سوزی آزمایشگاه دانشگاه شریف مشخص شد/ خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی در آزمایشگاه عمران

 علی بخشی عضو هیئت‌علمی و رئیس دانشکده مهندسی عمران شریف درباره جزئیات حادثه آتش سوزی آزمایشگاه دانشکده توضیح داد و گفت: این آزمایشگاه با تلاش فراوان و پیوسته اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه ژئوتکنیک، در سالیان متمادی تجهیز شده و حتی برخی از تجهیزات آن بسیار نادر و حتی ابداعی اساتید و محققین دانشکده بودند و نمونه‌های مشابه زیادی در سایر آزمایشگاه‌ها نداشتیم. برآورد اولیه ما از خسارت، چیزی بالغ بر ۱۰ میلیون دلار (۵۰۰ میلیارد تومان) است.

رئیس دانشکده مهندسی عمران شریف افزود: با وقوع این حادثه بسیار تلخ و تاسف بار، جلسه‌ای مفصل قبل از ظهر امروز با اساتید و کارشناسان فنی و مدیران آزمایشگاه‌ها و کمیته تجهیزات دانشکده ترتیب دادیم و بعد هم حوالی ساعت ۱۴:۳۰ با کارشناسان آتش‌نشانی و مدیر ساختمان و تاسیسات دانشگاه گفتگو کردیم و بعد از بررسی دوربین‌ها شرح حادثه مشخص شد.(جزئیات بیشتر)

نتایج اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی اعلام شد

دکتر بابک ثابت امروز در نشست منطقه ای اعتبار بخشی آموزش پزشکی با حضور ریاست فدراسیون جهانی آموزش پزشکی و نمایندگان کشورهای خاورمیانه در مرکز همایش های مرکز قلب شهید رجایی، افزود: اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی ایران در دو دوره ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ انجام شده است.

وی افزود: در دور اول ۶۴ دانشکده و در دور دوم ۶۵ دانشکده اعتباربخشی شدند. اعتباربخشی بر اساس استانداردهای جهانی و منطبق بر فرهنگ کشور به صورت ساختارمند صورت گرفت.

دبیر شورای پزشکی عمومی اظهار داشت: ۳۳ جلسه کمیته اعتباربخشی، ۱۳۵ بازدید و ۵ هزار ساعت نفر بازدید صورت گرفت.(جزئیات بیشتر)

نتایج آزمون EPT دانشگاه آزاد اعلام شد

 به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، نتایج آزمون EPT اردیبهشت ماه دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.(جزئیات بیشتر)

رئیس دانشگاه علم و صنعت:
آموزش ایجاد کسب و کار یکی از اهداف پارک‌ها باشد

 مراسم تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی و بازنشسته دانشگاه علم و صنعت، با حضور دکتر باقری مقدم قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

در این مراسم که توسط معاونت آموزشی و با حضور هیات رئیسه و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه، در محل مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) برگزار شد؛ از ۱۶ عضو هیات علمی به عنوان سرآمد آموزشی، ۵ استاد شایسته تقدیر و ۱۷ عضو هیات علمی بازنشسته دانشگاه، تجلیل به عمل آمد.(جزئیات بیشتر)

شرایط و نحوه دریافت کارت اعتباری «توانا» ویژه فرهنگیان

 ثبت‌نام طرح «توانا کارت» فرهنگیان در پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش از هفته اول اردیبهشت فراهم شده و همچنان ادامه دارد این در حالیست که هیچ‌گونه محدودیت زمانی برای ثبت‌نام و دریافت این کارت اعلام نشده است.

طرح صدور کارت خرید اعتباری توانا با هدف افزایش توان خرید فرهنگیان در چارچوب تفاهم‌نامه منعقده فی‌مابین وزارت آموزش و پرورش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از آذرماه ۱۴۰۱ به صورت آزمایشی در برخی استان‌ها راه‌اندازی شد و از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با پیوستن سایر استان‌ها به این طرح، در سطح کشور عملیاتی می‌شود.(جزئیات بیشتر)

تقدیر از نخبگان برتر کشور با حضور رئیس جمهور

 به نقل از دانشگاه علم و صنعت، ناصر باقری مقدم در مراسم تقدیر از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان، به دنبال چشم‌انداز حکمرانی نخبگان در کشور است و برای اینکه مدیریت تحولات کشور به دست نخبگان باشد، یکی از مهمترین اقدامات، ایجاد جریان‌های اجتماعی برای معرفی نخبگان به مردم است. فلسفه تعریف جوایز و تقدیرها هم همین است که جوانان و مردم نخبگان را بشناسند و از این افراد الگو بپذیرند و الگوسازی نخبگان، از اهداف بنیاد ملی نخبگان و فرمایش موکد مقام معظم رهبری است.(جزئیات بیشتر)

ثبت‌نام آزمون آیلتس به زودی آغاز می‌شود

 سازمان سنجش، اطلاعیه ای درباره موضوع ثبت نام آیلتس صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: براساس مصوبه ۷۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه ساماندهی، صدور مجوز و نظارت بر آزمون‌های بین‌المللی از جمله آیلتس بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است و با پیگیری‌های صورت گرفته و پس از رفع مشکلات برگزاری آزمون و با توجه به توافقات صورت گرفته با موسسه IDP، امکان ثبت نام این آزمون فراهم شده است و آزمون آیلتس توسط مراکز اصلی و تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‏ شود.(جزئیات بیشتر)

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی منصوب شد

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در حکمی دکتر حوریه محمدی کناری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران را به عنوان رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت منصوب کرد.

در این حکم آمده است: «تحول و نوسازی در نظام آموزشی و علمی کشور یکی از مهمترین وظایف معاونت آموزشی محسوب می‌شود.

نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت منصوب می شوید تا با همکاری کلیه اساتید، مدیران و صاحب‌نظران و دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی و همچنین هماهنگی کامل با حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در جهت تحقق اهداف آن مرکز بکوشید.(جزئیات بیشتر)

حذف حدود ۸۰۰ کد رشته محل از دفترچه کنکور ۱۴۰۲

قاسم عمو عابدینی در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی وزارت علوم برگزار شد گفت: ما به دنبال تحول در آموزش عالی هستیم و این برنامه را در قالب مصوبه تصویب کردیم. این برنامه بخش مهم کار وزیر علوم است، در این راستا نیز باید بسیاری از برنامه‌ها در وضعیت موجود تغییر کند یا ریل گذاری شود.

وی گفت: تلاش‌های بسیار خوبی توسط محققین، اساتید و دانشجویان صورت گرفته که نتیجه آن را در رتبه بندی‌های بین المللی دانشگاه‌ها دیدیم به طوری که رتبه‌های ۱۵، ۱۶ و ۱۷ را در دوره‌های مختلف به دست آوردیم و این وضعیت برای حوزه‌های فناوری و نانو و تکنولوژی اتفاق افتاده است.(جزئیات بیشتر)

رتبه‌بندی معلمان تا پایان اردیبهشت به پایان می‌رسد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که تا پایان اردیبهشت ماه کل رتبه بندی معلمان به پایان خواهد رسید و اولویت بعدی رسیدگی به اعتراضات خواهد بود.

رضامراد صحرایی در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد:  ان شاءالله تا پایان اردیبهشت کل رتبه بندی به پایان خواهد رسید. جمعیتی بلاتکلیف بودند و تعدادی نیز به رتبه های خود اعتراض داشتند. برای اعتراض تا ۱۱ اردیبهشت فرصت بود. اعتراضات ثبت شد. اکنون اولویت اول اتمام رتبه بندی است. اولویت بعدی رسیدگی به اعتراضات است.

وی در ادامه اظهار کرد: اولویت بعدی نیز اصلاح آئین نامه رتبه بندی است که قول بنده به معلمان عزیز بود. در اصلاح آئین نامه تنها نهاد تعیین کننده ما نیستیم. طبق قانون هر سال شهریور رتبه بندی خواهیم داشت.(جزئیات بیشتر)

وزیر علوم: روسای دانشگاه‌ها برای حقوق اعضای هیات علمی سقف تعیین نکنند

 محمدعلی زلفی گل عصر روز چهارشنبه در نشست مشترک کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: این نشست‌ها برنامه بسیار خوبی هستند که امیدواریم ادامه‌دار باشد و کمیسیون آموزش و تحقیقات تمام استان‌ها حضور یابند و از نزدیک نکته نظرات دانشگاهیان را بشنوند، این رویه بسیار ارزشمند است و جا دارد تشکر کنیم. (جزئیات بیشتر)

رئیس سازمان سنجش آموزش؛
کنکور الکترونیکی در مرحله آزمایشی است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نرم‌افزارها و سخت‌افزارها برای برگزاری آزمون الکترونیکی طراحی و ساخته شده و در حال حاضر در مرحله آزمایش هستیم.

عبدالرسول پورعباس چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در نشست مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور با عوامل اجرایی و حفاظت آزمون سراسری در استان فارس، بیان کرد: پس از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ که در دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، نوبت دوم کنکور نیز در نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

دیدار جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه امام صادق (ع) با نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران

جمعی از فعالین بین الملل بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) در دیدار با دکتر ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، ضمن ابراز همدردی در پی جنایت بامداد سه‌شنبه تروریست‌های صهیونیست در به شهادت رساندن سه تن از فرماندهان مقاومت اسلامی و اطفال ایشان و به خاک و خون کشیدن ۱۳ تن از مردم مظلوم و بیگناه غزه، همبستگی و حمایت دانشجویان بسیجی ایران اسلامی را از مقاومت فلسطین اعلام نمودند.(جزئیات بیشتر)

عزم ملی سبب سلامت کامل آزمون سراسری شد

 عبدالرسول پورعباس با اشاره به تاریخچه برگزاری آزمون سراسری گفت: در دوره‌ای همه فرایند‌های برگزاری آزمون سراسری در کشور از مرحله ثبت نام، دریافت کارت، انتخاب رشته و ... به صورت دستی و کاغذی انجام می‌شد، اما با تغییرات صورت گرفته هم اکنون به جز مرحله برگزاری آزمون همه فرایند الکترونیکی شده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تشریح فرایند تولید دفترچه‌های آزمون، گفت: دفترچه سؤالات تحت شرایط پیچیده و خاص و قرنطینه کامل تهیه می‌شود و ارتباط قرنطینه با خارج به کلی بسته و قطع است و سؤالات با مکانیزم پیچیده‌ای حمل شده و در زمان مقرر در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد.(جزئیات بیشتر)

بخشی از شیوه‌نامه آزمون مدارس استعدادهای درخشان ابطال شد

تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش و درخواست ابطال بند ۵ بخش (د) دستورالعمل آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به شماره ۵۰۱/۱۰۴ تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ مبنی بر پذیرش دانش‌آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعدادهای درخشان، هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی دستورالعمل یادشده را مصداق تبعیض ناروا و مغایر با بند ۹ اصل سوم و اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و آن را ابطال کرد.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top